Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu) spoločnosti LOCAL HEROES s.r.o. do 31.3.2024 a spoločnosti EURO-GSM s.r.o. od 1.4.2024.
I. Všeobecné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi prevádzkovatežom internetového obchodu www.ipshop.sk ako predávajúcim, ktorým je
do 31.3.2024: LOCAL HEROES s.r.o., so sídlom Starohájska 10, 851 02 Bratislava, IČO: 52271188, DIČ: 2120991719, IČ DPH: SK2120991719, zapísaná v Obchodnom registri Bratislava III, Oddiel: Sro Vloka číslo: 136149/B, (ďalej len "predávajúci")
od 1.4.2024: EURO-GSM s.r.o., so sídlom Hlavná 89/39, 076 31 Viničky, IČO: 46860436, DIČ: 2023626594, IČ DPH: SK2023626594, zapísaná v Obchodnom registri Koice, Oddiel: Sro Vloka číslo: 30861/V, (ďalej len "predávajúci")
a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
- Všetky zmluvné vzahy medzi spoločnosou EURO-GSM s.r.o. (ďalej len „predávajúci“) a jej obchodnými partnermi (ďalej len „kupujúci“, príp. "spotrebitež") sa riadia príslušnými právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike, a sú v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka, zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteža, v znení neskorších predpisov a so zákonom č. 102/2014 o ochrane spotrebiteža pri predaji tovaru alebo poskytovaní sluieb na základe zmluvy uzatvorenej na diažku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov v znení neskorších predpisov.
- Kontaktné údaje predávajúceho: e-mail: obchod@ipshop.sk, telefón: +421 904 505 555, zodp. vedúci: Ing. Zoltán Czucz,
EURO-GSM s.r.o., Hlavná 89/39, 076 31 Viničky, otv. hodiny: PO - PIA: 9.00 - 16.00.
- Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inpektorát SOI pre Koický kraj, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Koice 1, Odbor výkonu dohžadu, tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55.
- Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá si objedná tovar, poskytne svoje údaje v zmysle náleitostí poadovaných na realizáciu objednávky. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebitežom rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá nenakupuje tovar pre účely jeho predaja iným osobám, za účelom podnikania alebo výkonu zamestnania či povolania.
- Internetovým obchodom, e-shopom, je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom.
- Tovarom sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.
- Slubou sú všetky spôsoby dopravy, balenia a platby, prípadne iné veci nehmotného charakteru.
- Objednávka je kúpna zmluva, na základe ktorej je realizovaný predaj tovarov a sluieb.
- Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie a telefonickej komunikácie.
II. Cena
- Všetky uvádzané ceny pri tovare a slubách sú konečné vrátane 20% DPH. V prípade zmeny sadzby DPH sa táto upraví podža právnych predpisov účinných v čase vystavenia faktúry.
- Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke internetového obchodu v okamihu vykonania nákupu.
- Cena za tovar a sluby objednané spotrebitežom môu by dodatočne upravené len na základe predchádzajúcej vzájomnej dohody a súhlasom predávajúceho a spotrebiteža.
- Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaž pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
III. Objednávka
- Objednávka vzniká na základe potvrdenia nákupu tovaru uloeného v košíku v internetovom obchode, kupujúcim.
- Pre vybavenie objednávky je potrebné pred potvrdením nákupu, vyplni poadované údaje v objednávke a zvoli si spôsob dopravy a platby za objednaný tovar a sluby.
- Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v internetovom obchode automaticky vygenerovaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky predávajúcim.
- Detaily objednávky a predpokladaný termín dodania tovaru a sluieb kupujúcemu, bude dohodnutý e-mailom, na ktorý budú kupujúcemu v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohžadom objednávky.
- Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného a dodaného tovaru a sluieb.
IV. Platobné podmienky
- Za tovar a sluby v internetovom obchode je moné plati nasledovnými spôsobmi:
- v hotovosti pri osobnom odbere
- platba na dobierku
- platobnou kartou cez systém ČSOB GP-webpay
- internet bankigom cez systém 24-PAY, následne cez systém vybranej banky
- platba prevodom, alebo vkladom na bankový účet predávajúceho
- Predávajúci si vyhradzuje právo poadova úhradu tovaru a sluieb platbou vopred a to najmä v prípadoch:
- kedy je tovar zhotovený podža osobitných poiadaviek spotrebiteža
- keď kupujúci v predchádzajúcom období porušil všeobecné obchodné podmienky
V. Dodacie podmienky
- Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpoveda reálnym farebným odtieňom ako ich bude kupujúci vníma v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite pouívaného monitora, resp. iného zobrazovacieho zariadenia.
- Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný doda vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok doda vec v lehote podža prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpi od zmluvy.
Tovar, ktorý sa nachádza na sklade je obvykle expedovaný do 1 pracovného dňa.
- Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov, a čas z nich nie je skladom, predávajúci o tom informuje kupujúceho s monosami čiastočných dodávok.
- Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad) s dodacím listom, návod a ostatné dokumenty k tovaru od výrobcu.
- Za miesto plnenia je povaované miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
- Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru udaním nesprávnej adresy kupujúceho.
- Kupujúci je oprávnený dôkladne skontrolova tovar pri jeho prevzatí od prepravcu a potvrdi svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru.
- Poškodený tovar kupujúci od prepravcu neprevezme a poškodenie tovaru kupujúci zaznačí do dokladu o prevzatí tovaru.
- Reklamácie viditežného mechanického poškodenia tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez vád potvrdil kupujúci zamestnancovi prepravcu, bude moné uzna len ak kupujúci preukáe, e reklamované vady mal tovar u v čase prevzatia od dopravcu.
- Reklamácie mechanického poškodenia tovaru, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je kupujúci povinný uplatni okamite po ich odhalení – najneskôr však do 3 dní od prevzatia zásielky. Pokiaž tak neurobí, môe si uplatni nároky z vád len keď preukáe, e tieto vady mal tovar u v čase prevzatia tovaru.
- Predávajúci poskytuje dodanie tovaru kupujúcemu prostredníctvom:
- Osobného odberu v prevádzke predávajúceho
- Osobného odberu v novinových stánkoch - sluba DEPO
- Osobného odberu na odberných miestach Zásielkovne
- Slovenskej pošty
- Kuriérskej spoločnosti GLS
VI. Poplatky za prepravu a balné
- Všetky poplatky za dopravu a balné sú uverejnené na stránkach predávajúceho v časti Platba a dovoz.
- Predávajúci môe poskytnú zžavu z ceny dopravy, ktorá je uverejnená na stránkach predávajúceho v časti Platba a dovoz.
- Systém internetového obchodu predávajúceho, automaticky vypočíta cenu za prepravu a balné na základe výberu dopravy a platby spotrebitežom ako aj hodnoty objednávky a následne ju zobrazí a započíta do celkovej sumy objednávky pred dokončením nákupu.
- Pri nadštandardných zásielkach je poplatok za prepravu účtovaný osobitne po predchádzajúcej dohode spotrebiteža s predávajúcim
- Predávajúci môe zasla tovar, ktorý je okamite dostupný, kupujúcemu a zvyšnú čas objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote pokiaž o to kupujúci poiada, avšak len za predpokladu, e kupujúci vyjadrí súhlas s dodatočnými prepravnými nákladmi ktoré vzniknú viacnásobným odosielaním tovaru.
VII. Prevod vlastníckeho práva
- Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteža, nadobúda vlastnícke právo k tovaru a úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
VIII. Storno objednávky
- Kupujúci má právo stornova objednaný tovar pred expedíciou elektronicky bez storno poplatku.
- Predávajúci má právo zruši objednávku v prípade nedodania tovaru z dôvodu vyššej moci, z dôvodu ukončenia jeho výroby, z dôvodu jeho vypredania, alebo ak ani pri vynaloení všetkého úsilia, ktoré mono od neho spravodlivo poadova, nie je schopný doda tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito všeobecnými obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Vo všetkých týchto prípadoch predávajúci informuje kupujúceho. Predávajúci je povinný poskytnú monos dodania náhradného tovaru. Kupujúci má právo odmietnu monos dodania náhradného tovaru a odstúpi od objednávky uvedeného tovaru. Predávajúci vráti kupujúcemu úhradu za tovar v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy/storna prevodom na účet určený kupujúcim.
- Predávajúci má právo stornova objednávku pri predchádzajúcom porušení všeobecných obchodných podmienok kupujúcim ako je napr. predchádzajúce neprevzatie objednaného tovaru kupujúcim.
IX. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Kupujúci má právo odstúpi od kúpnej zmluvy do 30 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Tovar sa povauje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba prevezme všetky časti objednaného tovaru.
- Ak kupujúci chce uplatni právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v listinnej podobe, je povinný písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy doruči na kontaktnú adresu predávajúceho. Formulár odstúpenia od zmluvy je k dispozícii na adrese http://www.ipshop.sk/odstupenie-od-zmluvy.html. V odstúpení kupujúci uvedie meno a priezvisko, adresu, číslo objednávky, dátum objednania, prípadne číslo účtu pre finančné vysporiadanie. Tovar je kupujúci povinný doruči spolu s dokladom o kúpe najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy na adresu predávajúceho. Kupujúci pri odstúpení od zmluvy doručí predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, pokiaž mono v originálnom obale a nepouívaný spolu so všetkými dokumentmi – originálom faktúry s dodacím listom, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom. Odporúčame spotrebitežom, aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene ako poistenú zásielku. Tovar zaslaný na dobierku nebude prevzatý.
- Predávajúci vráti úhradu za tovar, vrátane hodnoty za najlacnejšie bený spôsob doručenia, ktorý mohol kupujúci vyui pri objednávke tovaru, ako i nákladov preukázatežne vynaloených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nie skôr ako je mu doručený tovar alebo kupujúci nepreukáe zaslanie tovaru. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci pouil pri platbe predávajúcemu, ak kupujúci neuviedol iný spôsob úhrady v písomnom prehlásení o odstúpení od zmluvy.
- V prípade, e kupujúci doručí predávajúcemu tovar, ktorý je pouitý a je poškodený alebo neúplný alebo hodnota predmetného tovaru je zníená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu, resp. predávajúci má právo poadova od kupujúceho preplatenie zníenia hodnoty tovaru a kupujúci je o tejto skutočnosti upovedomený. Kupujúci je tak povinný predávajúcemu uhradi náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy
- Kupujúci môe odstúpi od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Podža zákona č. 102/2014 Z.z., §7, ods. 6, písmeno C, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je moné v prípade tovaru zhotoveného podža osobitných poiadaviek spotrebiteža, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteža.
- Všetky tovary vyrobené resp. upravené s vyuitím fotografickej predlohy od spotrebiteža (napr. ochranné kryty na mobilné telefóny) alebo akejkožvek inej dizajnovej predlohy podža poiadavky spotrebiteža, sú klasifikované ako tovar zhotovený podža osobitných poiadaviek spotrebiteža a kupujúci v takýchto prípadoch nemôe v súlade s vyššie uvedeným zákonom odstúpi od zmluvy.
- Tento článok neplatí pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteža uvedenú v zákone č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteža.
- V prípade, ak kupujúci nesplní niektorú zo svojich vyššie uvedených povinností, odstúpenie od zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vráti všetky preukázatežné úhrady kupujúcemu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspä kupujúcemu.
X. Ochrana osobných údajov
- Zmluvné strany sa dohodli, e kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je fyzickou osobou, povinný oznámi predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
- Zmluvné strany sa dohodli, e kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je právnickou osobou, povinný oznámi predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu bolo pridelené), číslo telefónu a e-mailovú adresu.
- Kupujúci, ktorý sa v rámci internetového obchodu zaregistroval, si môe kedykožvek skontrolova a zmeni poskytnuté osobné údaje, ako aj zruši svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti "Môj účet"
- Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, e v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o vožnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej len „Nariadenie“), predávajúci ako prevádzkovatež informačného systému bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúva osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďe spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v rámci predzmluvných vzahov s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
- V zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môe predávajúci po doručení objednaného tovaru, resp. sluby kupujúcemu, na základe oprávneného záujmu spracúva osobné údaje kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasiela na e-mailovú adresu kupujúceho informácie o nových produktoch, zžavách a akciách na ponúkaných tovaroch, resp. slubách.
- Predávajúci sa zaväzuje, e bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádza a naklada v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
- Predávajúci vyhlasuje, e v súlade s čl. 5 ods.1 písm. a) a písm. b) Nariadenia, bude osobné údaje kupujúceho získava výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a reklamačných podmienkach.
- Predávajúci vyhlasuje, e na iné účely ako je uvedené v týchto obchodných a reklamačných podmienkach bude získava osobné údaje kupujúceho vdy osobitne na adekvátnom právnom základe a zároveň zabezpečí, e sa tieto osobné údaje budú spracúva a vyuíva výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromadené a nebude ich zdruova s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účel plnenia kúpnej zmluvy.
- Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, e predávajúci mu dostatočným, zrozumitežným a nezamenitežným spôsobom oznámil:
- svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a reklamačných podmienok preukazujúce totonos predávajúceho,
- kontaktné údaje predávajúceho, resp. zodpovednej osoby predávajúceho,
- účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim a právny základ spracúvania osobných údajov,
- e poadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej zmluvy a riadneho vybavenia a doručenia objednávky je kupujúci povinný poskytnú,
- ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f), e oprávneným záujmom, ktorý predávajúci sleduje, je priamy marketing,
- identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnos, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar, resp. identifikačné údaje iných príjemcov alebo kategórie príjemcov osobných údajov ak existujú,
- dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
- Predávajúci vyhlasuje, e bude spracúva osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude kona spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádza.
- Predávajúci v súlade s Nariadením poskytuje kupujúcemu, ktorého údaje spracúva, nasledujúce informácie:
- totonos a kontaktné údaje predávajúceho a v príslušných prípadoch zástupcu predávajúceho,
- kontaktné údaje prípadnej zodpovednej osoby,
- účely spracúvania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracúvania,
- ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), oprávnené záujmy, ktoré sleduje predávajúci alebo tretia strana,
- okruh príjemcov, alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,
- v relevantnom prípade informáciu o tom, e predávajúci zamýšža prenies osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii,
- dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
- informácie o existencii práva poadova od predávajúceho prístup k jeho osobným údajom a práva na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania alebo práva namieta proti spracúvaniu ako aj práva na prenosnos údajov,
- právo poda sanos dozornému orgánu,
- informácie o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou poiadavkou, alebo poiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, či je kupujúci povinný poskytnú osobné údaje, ako aj moné následky neposkytnutia takýchto údajov,
- existenciu automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania;
Kupujúci má právo získa od predávajúceho kópiu osobných údajov, ktoré sa spracovávajú a k nej má právo získa aj všetky vyššie uvedené informácie. Za akékožvek ďalšie kópie o ktoré kupujúci poiada môe predávajúci účtova poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.
- Ak kupujúci uplatní svoje právo podža bodu X.11 písomne alebo elektronicky a z obsahu jeho iadosti vyplýva, e uplatňuje svoje právo podža bodu X.11 , iados sa povauje za podanú podža tohto Nariadenia.
- Kupujúci má právo u predávajúceho namieta voči spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, e sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak kupujúci namietne takéto spracúvanie, predávajúci ukončí spracúvanie osobných údajov na účely priameho marketingu odo dňa doručenia takejto námietky predávajúcemu a osobné údaje dotknutého kupujúceho sa na takéto účely u nesmú a nebudú spracúva.
- Kupujúci pri podozrení, e jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môe poda o tom sanos Úradu na ochranu osobných údajov SR. Ak kupujúci nemá spôsobilos na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môe uplatni zákonný zástupca.
- Predávajúci prijme vhodné opatrenia s ciežom poskytnú kupujúcemu všetky informácie uvedené v bode X.11 v stručnej, transparentnej, zrozumitežnej a žahko dostupnej forme, jasne a jednoducho formulované. Predávajúci poskytne informácie elektronicky alebo v súlade s Nariadením inými prostriedkami, na ktorých sa s kupujúcim dohodne.
- Informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe iadosti kupujúceho, poskytne predávajúci kupujúcemu bez zbytočného odkladu, v kadom prípade do jedného mesiaca od doručenia iadosti.
- Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, e z titulu plnenia uzavretej zmluvy sa pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho predpokladá, e osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhom príjemcov:
- GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., Budča 1039, 962 33 Budča, IČO: 36624942
- Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Pri letisku 5, 821 04 Bratislava, IČO: 35834498
- Slovenská pošta, a.s., Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, Slovenská republika, IČO: 36631124
- Mediaprint-Kapa Pressegrosso, a. s., Stará Vajnorská 9, 831 04 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 35792281
- Packeta Slovakia s. r. o., Kopčianska 3338/82A, 851 01 Bratislava, IČO: 48136999
XI. Vernostný program
- Predávajúci môe poskytova zžavu z predajnej ceny tovaru vo forme vernostného programu na základe registrácie a predchádzajúcich nákupov Kupujúceho.
- Aktuálnu výšku zžavy kupujúci nájde vo svojom zákazníckom účte na stránkach predávajúceho.
- Aktuálna zžava je započítaná a zobrazená automaticky systémom, pred dokončením nákupu.
- Predávajúci môe zžavu upravi alebo úplne zruši bez predchádzajúceho upozornenia, hlavne v prípadoch predchádzajúceho porušenia obchodných podmenok spotrebitežom ako je napr. neprevzatie objednaného tovaru.
- Nárok na zžavu nie je moné vymáha súdnou cestou.
XII. Práva a povinnosti zmluvných strán
- Zmluvnými stranami sú kupujúci a predávajúci.
- Kupujúci je povinný:
- prevzia objednaný tovar,
- zaplati za objednaný tovar dohodnutú cenu predávajúcemu,
- preskúma tovar a neporušenos obalu tovaru pri jeho preberaní.
- Predávajúci je povinný:
- doda kupujúcemu tovar v poadovanej kvalite, mnostve a v dohodnutej cene,
- spolu s tovarom, alebo dodatočne, zasla kupujúcemu všetky dokumenty týkajúce sa tovaru, napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na pouitie v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
XIII. Náhrada škody
- Ak bude potrebné dodanie tovaru opakova z dôvodu neprítomnosti kupujúceho alebo v prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí dohodnutého časového rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru.
XIV. Záručné podmienky
- Na všetok predávaný tovar sa pre kupujúceho, ktorý je spotrebitežom vzahuje záručná lehota 24 mesiacov.
- Záručná doba začína plynú dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
- Záručná doba sa vzahuje aj na výrobky predávané so zžavou. Ak je však zžava poskytnutá kvôli určitej vade tovaru, záručnú opravu na túto vadu nie je moné uplatni.
XV. Reklamačný poriadok a reklamačné podmienky
- Tento reklamačný poriadok upravuje spôsob a miesto reklamácie, postup pri riešení reklamácií a spôsob vykonania záručných opráv.
- Reklamácie sa vybavujú výhradne na adrese internetového obchodu www.ipshop.sk. Kupujúci je povinný doruči tovar na adresu: EURO-GSM s.r.o., Hlavná 89/39, 076 31 Viničky. Tovar zaslaný na dobierku nepreberáme, odporúčame tovar poisti.
- Reklamova je moné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý bol objednaný kupujúcim.
- Kupujúci ma právo uplatni si u predávajúceho záruku len na vady tovaru, ktoré zavinil predávajúci, dodávatež alebo výrobca a vzahuje sa naň záruka.
- V prípade zistenia vady výrobku je potrebné uplatni reklamáciu bezodkladne (výrobok ďalej nepouíva).
- Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru v prípade, e:
- K závade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim.
- Nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na pouívanie.
- Pouívaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru.
- Zanedbaním starostlivosti a údrby o tovar.
- Poškodením tovaru nadmerným zaaovaním.
- Pouívaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
- Vady, ktoré vznikli pri ivelnej pohrome, sú taktie vyňaté zo záruky.
- Záruka sa nevahuje ani na bené opotrebenie tovaru (alebo jeho časti), ktoré je spôsobené pouívaním tovaru. Kratšiu ivotnos výrobku teda nemono povaova za vadu a nedá sa reklamova.
- Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doruči na poštovú adresu internetového obchodu, avšak nie dobierkou. K tovaru je potrebné pripoji kópiu dokladu o kúpe, ktorý slúi ako záručný list a priloi vyplnený Reklamačný formulár.
- Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Ak nie je moné potvrdenie doruči ihneď, musí sa doruči bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
- Predávajúci je povinný urči spôsob vybavenia reklamácie do 3 dní od začiatku reklamačného konania (dňa prijatia reklamovaného tovaru). V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyaduje zloité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch mono reklamáciu vybavi aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie by dlhšie ako 30 dní odo dňa predania reklamovaného tovaru. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo odstúpi od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
- Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- Pri odstránitežnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas, o spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci, kupujúci môe poadova namiesto opravy vady, výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhžadom na cenu tovaru alebo závanos chyby,
- Pri výskyte neodstránitežnej chyby, ktorá bráni riadnemu uívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí),
- V prípade, e má vec súčasne najmenej tri chyby, ktoré bránia v riadnom uívaní, má spotrebitež právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí), také isté právo má kupujúci, ak sa na veci vyskytne rovnaká chyba, ktorá bola u dvakrát opravovaná a tretíkrát bola vec zasielaná na reklamáciu.
- Reklamácia sa povauje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
- Poškodenie tovaru, resp. neporušenos obalu je potrebné skontrolova pri preberaní tovaru, nakožko tovar pri preprave sa môe poškodi, odporúčame kupujúcim rozbali tovar a prezrie si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete, e obal je nepoškodený.
- Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môe predávajúci vybavi reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohžadu na výsledok odborného posúdenia nemôe predávajúci od kupujúceho vyadova úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
- Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uvies, komu môe kupujúci zasla tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaloené náklady znáša predávajúci bez ohžadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáe zodpovednos predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môe reklamáciu uplatni znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradi do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaloené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaloené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemono zamietnu.
- Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj kadá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
- Pokiaž spotrebitež nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, e predávajúci porušil jeho práva, má monos obráti sa na predávajúceho so iadosou o nápravu. Ak predávajúci na iados o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebitež má právo poda návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podža ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebitežských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebitežských sporov s predávajúcim EURO-GSM s.r.o., je Slovenská obchodná inšpekcia (Inpektorát SOI pre Koický kraj, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Koice 1, Odbor výkonu dohžadu, tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55, http://www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk). Spotrebitež má právo vožby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebitežských sporov sa obráti. Spotrebitež môe na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu vyui platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informova kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
- Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vyda vo vhodnej forme písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, napr. formou e-mailu, osobne, resp. prostredníctvom poskytovateža poštovej, kuriérskej alebo donáškovej sluby.
- Informácie o servisných miestach pre záručný a pozáručný servis nájdete v záručnom liste, resp. Vám ich v prípade potreby poskytneme na poiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
- Tieto reklamačné podmienky sú neoddelitežnou súčasou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykožvek meni aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.
XVI. Autorské práva
- Všetky údaje (fotografie, grafické zobrazenia, popisy produktov, texty) uvedené na stránke internetového obchodu www.ipshop.sk sú chránené autorským zákonom a nesmú by ďalej pouité bez predchádzajúceho písomného súhlasu spoločnosti IPshop, s.r.o..
XVII. Záverečné ustanovenia
- Predávajúci si vyhradzuje právo meni a dopĺňa tieto Všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny Všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim.
- Povinnos písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
- Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnos voči kupujúcemu uzatvorením kúpnej zmluvy.
- Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, e sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddelitežných súčastí nadobúdajú platnos a účinnos 1.4.2024.
- Právne vzahy medzi predávajúcim a kupujúcim výslovne neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteža, Zákona o ochrane spotrebiteža pri predaji tovaru alebo poskytovaní sluieb na základe zmluvy uzatvorenej na diažku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov, Zákona o elektronickom obchode, v platnom znení ako i súvisiacimi predpismi.
Uverejnené, dňa 1.4.2024